úterý 12. července 2016

Trio bází pod oční stíny - Lavera, Too Faced, Zoeva

Po posledním fiasku s bází od Ardeca (článek zde) následovalo ještě podobné fiasko s Catrice (který jsem si naštěstí nekoupila, ale podědila a následně poslala dále, páč mě stejně jako kolega od Artdeca pálil na očích), sáhla po bázi od Lavery, a jak se dočtete dále, taky po Zoevě. Shodou náhod se u mě vyskytla i slavná báze od Too Faced. A tři báze pod oční stíny na jednom dvoře už si žádají trochu toho srovnávání.

Trojka hezky pohromadě
Lavera - Eye Shadow Base
Začneme hezky od začátku, chronologicky. Jak jsem naznačila, po lehkých alergických reakcích na neznámou látku obsaženou v proslulých bázích jsem se rozhodla zabrousit do přírodních vod Lavery.


Báze je v klasické bílé tubě s aplikátorem, který se používá u snad všech očních krémů a produktů, které jsou určeny k péči okolo očí. Tuba obsahuje 9 ml, za cca 129,- (kupováno před rokem v BIOO). Pyšní se certifikáty NATRUE, Bio Organic a je veganská.

Nanáší se příjemně, jelikož má gelovitou konzistenci, takže není nutno víčko "tahat". Názornou ukázku toho, jak na bázi vypadá hůře pigmentovaný stín můžete vidět níže. Plus taky kapičku báze - lehce se třpytící gel. Nutno dodat, že ni po roce báze nezměnila konzistenci (což je možná škoda, trocha hustoty by jí neuškodila).


Je vidět, že lehce podpoří pigmentaci stínů taky hlavně mě na očích nepálí. Tím ale její pozitiva končí.Na očích vydrží zhruba dvě až tři hodiny (a to si nemyslím, že bych měla extra mastné víčka), a je jedno, jaké stíny použijete. Bohužel. Takže jedno přejetí vlhkým ubrouskem, a je z ruky dole.

Ovšem, po více než roce jsem našla její využití. Na víčko od kelímku prsknu trochu Lavera báze, přidám odsypek shiro stínů (velice pigmentované stíny, kdo o nich neslyšel, asi nebyl minimálně půl roku na internetech), štětečkem vytvořím gel, a aplikuji místo oční linky. A světe div se, na očích drží celý den jak přibité (nanáším na neutrální oční stín, bez báze pod ním).

Složení: Water (Aqua), Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Alcohol*, Glycerin, Lauroyl Lysine, Dehydroxanthan Gum, Fragrance (Parfum)**, Hippophae Rhamnoides Fruit Extract*, Argania Spinosa Kernel Oil*, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Cocos Nucifera (Coconut) Oil*, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter*, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil*, Rosa Centifolia Flower Extract*, Tilia Cordata Flower Extract*, Malva Sylvestris (Mallow) Flower Extract*, Cichorium Intybus (Chicory) Root Extract, Xylitylglucoside, Anhydroxylitol, Xylitol, Sodium Hyaluronate, Camelina Sativa Seed Oil, Vegetable Oil (Olus Oil), Algae, Magnesium Gluconate, Maltose, Tocopherol, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Hydrogenated Lecithin, Mica (CI 77019), Titanium Dioxide (CI 77891), Tin Oxide (CI 77861), Ascorbyl Palmitate, Limonene**, Benzyl Salicylate**, Linalool**, Geraniol**, Citral**, Citronellol**, Benzyl Alcohol**

Hodnocení: 5/10 (ale to jen díky tomu, že jsem jí našla jiné využití)

Zoeva - Eye Shadow Fix Pearl
Protože se Lavera neukázala jako dobrý držák a kandidát na objev roku, přišoupla jsem ke objednávce štětců od Zoevy ještě bázi, a to ve verzi Pearl, jelikož matná byla zrovna vyprodaná. Báze stojí 257,- za 7,5 ml, což je dle mého super cena.


S touto bází to je mnohem lepší, než s její přírodní kolegyní.  Báze je konzistenčně trochu hustší, nažloutlé barvy. Lehce se nanáší na víčka, na očích mě nepálí a kam ráno bázi nanesu, stíny drží jako přibité celý den.

Zde opět ukázka toho, jak umí zvýraznit slaběji pigmentovaný stín.


Abych ji pořád nechválila, malý problém s ní mám. Nerozumí si s očními stíny od Too Faced, konkrétně s Peachkou. Po zhruba půl dni se mi stíny slijou do záhybu, a od tamtus se pro změnu nehnou.

Suma sumárum, za tu cenu to je báze dobrá, a když se smířím s faktem, že na Too Faced stíny potřebuji jinou, tak bych si ji klidně pořídila znovu.

Složení: Isododecane, HYDROGENATED Polydecene, Dimethicone, Talc, HYDROGENATED styrenu / Isoprene Copolymer, Trimethylsiloxysilicate, Silica, Disteardimonium Hector, Silica Dimethicone sílil (Nano), Glyceryl stearát, Aqua (Water), Alcohol Dena., Glyceryl dibehenát, VP / Eicosene Copolymer , HYDROGENATED Castor Oil, Triisostearyl Trilinoleate, Oryza Sativa (Rice) Hull Powder, Tribehenin, Polyethylene, C10-18 Triglycerides, 1,2-Hexanediol, Caprylyl Glycol, Glyceryl Behenate, Methicone, tocopherol, Ethylhexyl palmitát, Tropolone, Silica dimethyl sílil, hmotnostních butylenu Glycol, Sodium hyaluronát, CI 77891 (Titanium Dioxide), CI 77492 (Iron Oxide), CI 77491 (Iron Oxide), CI 77499 (Iron Oxide)

Hodnocení: 7/10

Too Faced - Shadow Insurance
A poslední báze, která se u mě doma vyskytla (protože si přestala rozumět s paní Liškou). Obsah tubičky je 11g, a cenu jsem na netu objevila okolo 350,- čemuž se mi nechce moc věřit (mám pocit, že jsem ji viděla v sephoře za cenu vysoko nad 500,-, takže to neberte vážně. EDIT: Byla jsem informována An., že se snad dají sehnat za 400, takže docela dobrý).


Too Faced pojistka je tělové barvy, a je nejhustší ze všech zmíněných. Pořád ale dobře klouže po víčku. Balení je klasika, jediné, co mi trošku vadí je, že se musí dobře promnout před aplikací, aby se složky uvnitř spojily (může být pouze vada kusu/stáří) a maličkost, že v 50% tubu zmáčknu hodně, a vytříknu ji jinde než na ruku - na šaty/zrcadlo/zeď.

A dělá, to co má. Drží po celý den, drží ve vedrech a drží i Peachku (to by bylo asi hodně blbé, kdyby nedržela svou stájovou kolegyni). Ovšem nástává zde podobný problém jako u kdysi zkoušených bází (Artdeco a Catrice). Lehoučce mě pálí na víčku asi první minutu po nanesení. To, že je bez parabenů, hodnotím kladně (i když zbytek složení tu chemii hezky vyrovná :D)


Chce to 2-3 přetření vlhčeným ubrouskem, aby šla dolů. Nevím, jestli bych do ní šla znovu (páč štípání), ale jsem ráda, že mám doma něco, co zkrotí Peachku.

Složení: Isododecane, Talc, Cyclopentasiloxane, Disteardimonium Hectorite, Trimethylsiloxysilicate, Triethylhexanoin, Polyethylene, Trihydroxystearin, Sorbitan Sesquioleate, Isopropyl Lanolate, VP/Eicosene Copolymer, Propylene Carbonate, Dimethicone, PEG-40 Stearate, Phenoxyethanol, Tocopherol, Mica. (+/-): Bismuth Oxychloride (CI 77163), Titanium Dioxide (CI 77891), Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499). 

Hodnocení: 8/10


Jakou bázi používáte nejraději/momentálně vy? Stává se vám, že báze s některými stíny drží lépe a s některými hůře?

15 komentářů:

  1. Skvělé srovnání. ;) TF mají v Sephoře kolem 400 Kč, tak zase nepřeháněj. :D ;)
    Já momentálně používám bázi od Nars, jinak mám ráda i UD (tu jsem teď viděla jako miniaturu taky v Sephoře za nějakou míň hroznou cenu než plné balení :D) a TF mi taky seděla, ale po cca třičtvrtě roce změnila konzistenci a prostě se zkazila... Nars zatím hodně dobré, rozhodně jedna z nejlepších bází, ale bohužel i cenově nejpříšernější. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Aničko za opravu, měla jsem pocit, Asi to byla jiná báze, na kterou jsem koukala. J8 jsem právě uvažovala nad koupí UD báze, ale přijde mi zbytečně velká, miniaturu bych brala všemi deseti :-) A Narsí jsem by mě taky zajímala, zkusím někdy paní prodavačky ukecat o vzoreček.

      Vymazat
  2. Bázi od Lavery mám a jsem s ní ve směs spokojená :) v pohodě mi s ní vydrží stíny celou pracovní dobu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi šťastný člověk :-) Trošku mastnější víčka mám, takže to bude možná tím.

      Vymazat
  3. Hrozně bych si přála, aby přírodní báze pod stíny fungovaly. Ale zatím jsem snad o žádné takové neslyšela. Jsem ráda, že mně Artdeco neštípe, páč na tom drží všecko.m
    Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to škoda, ale zase jediné místo, kde silikony snesu jsou oční víčka, takže to není tak tragické. Fakt by mě zajímalo, na jakou látku reagují mé oči tak citlivě :D

      Vymazat
  4. Mám teď mini Too Faced, co jsem dostala k nákupu a mám pocit, že i mimi vydrží dlouho. První dojem nebyl nic moc, dala jsem jí hodně a nepromíchala ji, ale když jsem se s ní naučila, tak je to za mě nejlepší báze, naštěstí žádné alergické problémy s ní nemám, to mě mrzí, že ti to dělá :( jinak plná cena v Sephoře je 450, což je ale pecka, kor když ještě vychytáš slevu.

    Jinak mám vyzkoušený jen Dermacol (meh) a Yves Rocher (velmi dobrá, ale na TF nemá).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí u too faced je pocit pálení zatím nejmenší u všech pálivých bází, takže se to dá vydržet. Za to, že drží krásně mi to stojí. Taky jsem právě byla překvapená, jaká trošku jí stačí, oproti Zoevě mi to přijde jako polovina, a cena je ucházející. Je fakt, že jsem ještě nezkoušela plno bází (ovšem bez vzorečku do žádné nejdu), ale jinak to vypadá jako nadějná stálice, ke které se dá vracet ;-)

      Jinak u Dermacolu jsem to tak nějak čekala :D A u YR zkusím vysockovat vzoreček :-)

      Vymazat
  5. Jsem na báze hrozný lepml, před rokem mi došla Artdeco a od té doby to flákám bez báze, musím po nějaké kouknout, zaujala Zoeva :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda, to máš super, že nemusíš používat bázi, to bych se stínama daleko nedošla (a vlastně bázi používám i v "linkové" dny, kdy ji cpu pod neutrální stín, aby linka lépe držela). Do Zoevy klidně běž, je to dobrá volba za pár kaček ;-)

      Vymazat
  6. Mě lákala Too Faced, ale teď nevím, jestli si radši znovu nepořídit Urban Decay. Mám ještě neotevřenou Sephoru 24H, co chválila Lou, ale jelikož je na ní napsáno, že je na glitter, tak se bojím, že bude lepit a nepůjdou na ní nanášet matné stíny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele Lou ji vždycky projíždí neutrálkou před blenděním, aby nelepila, ne? I když na ty matňáky to asi nebude ideální. Pak dej vědět, až vyzkoušíš ;-)

      Vymazat
  7. Zoeva vyzera vcelku pouzitelne. Ja som zatial vyskusala iba bazu od Alverde, ktora u mna nefungovala.
    |Kaviareň u mačky|

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zoeva je fajn, poud sháníš něco za pár korun, funguje parádně ;-) O Alverde jsem taky slyšela, že to není žádná sláva (možná se to dá srovnat s Laverou, ale kdo ví, ještě jsem ji neměla).

      Vymazat
  8. Ešte som neskúšala žiadnu, ale láka ma to :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥