středa 9. prosince 2015

A ještě jednou Londýn - postřehy

Tak už víte, co jde v Londýně navštívit za jeden den (TADY), na kolik vás to asi vyjde (TADY), a dneska už poslední článek ze série Londýn - a to budou postřehy. To, co mě udivilo, a vlastně mě upevnilo, že UK je pořád konzervativní země, pro kterou mám slabost :-)


  • Auta jezdí na levé straně, to nikoho nepřekvapí. Vtipné je ale najíždění do křižovatek a na kruhové objezdy, na což jsem naštěstí jen koukala v roli pasažéra a chodce.
  • U jiného dopravního systému ještě zůstaneme. Zajímalo by mě, jak dlouho člověk musí v Anglii být (žit), aby si zvykl na jiný systém dopravy - tedy nenechat se zajet doubledeckerem a autem na každém přechodu. 
  • Taky by mě zajímalo, jak dlouho bych musela v Anglii být já, abych přestala říkat "Jééé, doubledecker!" na každý projíždějící autobus. A že jich tam jezdí! :D
  • Londýňané jsou otužilí (a asi i zbytek UK). Protože nepřetržitě větrají v koupelně (!) a fakt se v té kose sprchují. Předpokládám, že ušetří na vodě, protože v té kose nikdo nechce být dlouho (a vana asi nehrozí). 
  • Nejen, že větrají pořád v koupelně, ale taky celý byt/barák je tak nějak klimatizovaný. Sice se topí, ale díky vlhkosti je třeba neustále větrat. Alespoň mini škvírky v oknech (a nechápu potom účel montování plastových oken, dokonale by si vystačili s obyč). 

  • I přes to, že jsou konzervativní, chodí moderně a vkusně oblečení. Skoro nikdo nemá rifle, a skoro každý má nějaký aspoň jeden luxusní kousek (MK, Chanel, ...)
  •  Není ostudou zaspat. Ostudou je přijít do práce nenalíčená. A tím pádem není ostudou se malovat v metru (oujé, tuhle praktiku se chci taky naučit!).
  • Všude jsou odpadky. Pokud teda nejste zrovna  centru města - pytle s odpadky jsou vyváženy večer/v noci, a jinak jsou pohozeny jen tak na ulici. 
A to je je všechno vážení. Tímto uzavíráme kapitolu Londýn (jen pro vás, já z ní budu žít ještě nějakou dobu), a doufám, že se brzy objevím s nějakým dalším článkem (a doufám, že cestovní tu bude brzo!) ;-)

Máte rádi Londýn (a UK obecně)? Líbí se vám zvyklosti v UK? Překvapilo něco vás?

13 komentářů:

  1. My taky větráme všude. Mně je z nevzduchu špatně, tak proto... :D
    Ale malovat v metru bych se nechtěla, ještě by mi špína naskákala do řasenky... nebo tak něco. :D
    Jinak mě londýnské články bavily, klidně jich mohlo byt i víc... ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nejsem moc háklivá na nevzduch (hlavně když je teploučko), ale samozřejmě několikrát denně větrám. Ale ne v kuse :D A špíny se nebojím, co mě nezabije, to mi způsobí maximálně zánět spojivek :D

      Jsem ráda, že londýnské články bavily, třeba budou brzy z jiných cest ;-)

      Vymazat
  2. Další super článek :-D Já teda taky potřebuju často větrat, hlavně v koupelně a na záchodě. Děsí mě panelákový koupelny a WC bez oken :-D Ale při sprchování si teda okno zavírám :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, já právě díky tomu, že mám koupelnu a bez oken, tak jsem zvyklá na teploučko :D Naopak mě děsí představa, že sedím na vymrzlém záchodě :D

      Vymazat
  3. Ta kosa v koupelně fakt stála za to :o)
    Mě teda nejvíc překvapila ta nedostupnost wifi... ale tak aspoň si člověk odpočinul od kontrolování telefonu, že jo :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam bych se nesvlíkla :D Tu wifinu jsem tak nějak čekala, ale ne tolik. No přesně tak, aspoň jsme nemusely pořád kontrolovat insta, že jo :-))

      Vymazat
  4. Ty jo, zimu v koupelně jsme neměli.. ale s tou dopravou a líčením máš asi úplnou pravdu :)
    Stýská se mi po Londýně .. chjoo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se taky stýská! Tak to jste měli štěstí (nebo my smůlu na otužilce :D), člověk se bál, že přimrzne na prkýnku :D

      Vymazat
  5. Ja Londyn a celu UK zboznujem :) Za tie roky som si nedokazala zvyknut na jednu vec a sice, ked narazim na kupelnu, kde je kohutik s teplou vodou na jednej strane umyvadla a so studenou na opacnej stane. Z toho ma ide porazit. Bud si popalim ruky, alebo mi idu odmrznut zuby pri umyvani.
    Licenie v metre? Pohoda :) Ja som casto fascinovane pozorovala jednu slecnu, ktora sa pravidelne licila (vratane linky na oci) na vrchnom poschodi doubledeckeru a to bol iny level :)

    OdpovědětVymazat
  6. Báječné články! Se zimou v koupelně bych to nevydržela.

    OdpovědětVymazat
  7. No tak větrání v koupelně pro mě taky byla jedna velká neznámá. Když jsme se šly s kámoškou na hostelu vysprchovat, okamžitě jsem zavírala okno, aby to tam ta horká voda stihla aspoň trochu "vyteplit" :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak zimu v koupelně jsem zažívala pravidelně v baráku a už teda nikdy. A totálně vymrzlý záchod taky není nic pro mě :D

    OdpovědětVymazat
  9. Haha tak do UK bych se hodila :D neustále větrám celý byt a při koupeli mám vždy pootevřené okno v koupělně a to i když mrzne :D můj největší problém by byl se tam asi naučit jezdit. Nicméně bych tam ráda bydlela a strašně ráda říkala slovo horrible/terrible :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥