pátek 20. listopadu 2015

Londýn za jeden den - photo diary | Travelling

Ona to tak není úplně pravda, byly to dny tři, ale jeden celý den na prochození Londýnských památek nám stačil na to, abychom nasály atmosféru Londýna a ukojily cestovatelské choutky. Na cestu, kterou jsme plánovaly od července (v červenci zakoupeny letenky, zbytek doplánován během pár posledních týdnů/dnů) s Enkou (a cestovatelem Carlem).

1.den:
On už vlastně první den byl zábavný. Protože naše místní letiště je velice vytížené (cca 5 letadel denně), je těžké vlaky zkoordinovat s grafikonem Českých drah. Takže jsme na letiště musely dorazit o 4 hodiny dříve, které jsme zaplnily kávou a obědem. Let byl pohodový, nepočítaje velice hlučného slovenského pána, který byl místy docela agresivní (fakt mi bylo líto letušek) a toho, že nás málem smetla při přistávání vichřice.

Transfer z letiště proběhl taky v pohodě. Teda až na to, že společnost, u které jsme v říjnu kupovaly lístky už neexistuje. Naštěstí se lístek dal použít pro jiný transfer, bez doplácení. Z centra jsme nasedly na metro, které nás zavezlo k našemu hostiteli (couchsurfing, blíže bude popsáno v dalším článku). Bohužel však souprava, která jela před námi měla poruchu, dále díky větru spadl strom na nadzemní úsek naší trasy a fotbalový zápas udělal z 35 minut metrem hodinovou jízdu.
Čtvrť, ve které jsme vystoupily, se zdála poněkud strašidelná (alespoň za tmy) a my se ztratily (poprvé a ne naposledy). Po dalším bloudění jsme konečně dorazily k našemu hostiteli, který nám spravil náladu.

2.den:
Vstávačka brzo, ať se toho co nejvíce stihne. Užily jsme si sice jízdu metrem sice na čas, za to ve špičce, a nevěřily tomu, kolik lidí se může vlézt do metra.

U výstupu z metra a přesouvání se k snídani byla odhalena skutečnost, že lístky na Sky Garden zůstaly doma. Což při nádherném sluníčkovém počasí, opravdu naštve. Místo pohodové snídaně jsme sháněly wi-fi, kde bychom si lístky stáhly aspoň do telefonu. Bez úspěchu. Bohudík se nám podařilo ukecat pana ochranku, aby nás pustil nahoru, a my tak mohly vidět Londýn na dlani.

Po Sky Garden jsme přes Tower Bridge obešly podél řeky všechny možné i nemožné památky - Shakespeare's Globe, London Eye, Millenium Bridge, Big Ben, Wesminster Abbey, Buckingham Palace, Trafalgar Square. Zvířata v St.James's parku byly nevídaně ochočená a především nenažraná. A i my jsme dostaly hlad, a zamířily zpátky do business centra na Fleet Street na pozdní oběd (jen ďábelského holiče jsme nepotkaly). V plánu už nebylo nic převratného, a tak jsme se ještě vrátily do National Gallery, abychom viděly Van Goghovy Slunečnice a další impresionisty.A parádně taky zmokly. Den se vyvedl, a my po několika dalších nachozených kilometrech (pardon, mílích) nalezly metro, a dojely zpět do Harlesdenu.

Tower of London
Tower Bridge (a má maličkost)
Tower Bridge
Stylová hospůdka

Shakespeare's Globe

Big Ben

Diana's Memorial

Trafalgar Square a kapitán Nelson

3. den již následovala jen cesta domů - miliony bezpečnostních a pasových kontrol, čekání na spoj na našem letišti (ano, ani zpáteční let nemá zkoordinovaný spoj).

Postřehy:

• Londýn má typickou vůni/smrad. Je prostě zatuchlý (a kupodivu se mi to líbí).
  • Z každého doubledeckeru jsem byla podělaná i po 3 dnech.
  • Nikdo v Londýně nic neřeší. Business clothes a běžecké boty. Why not.
  • Na wi-fi se nepřipojíte. Ani v McDonaldu, i když je na dveřích free wi-fi.
  • Na každém rohu je rychlé občerstvení se zdravým jídlem.
  • I v sebemenší trafice najdete flapjacky a sušené ovoce.
  • Fráze "Mind the gap" se vám vryje do paměti. Navždy.
  • Kohoutky s teplou a studenou vodou jsou oddělené. Většinou.
  • Spousta věcí je zadarmo - muzea, záchody, vstupy na atrakce.
...pokračování příště.

Chystáte se do Londýna? Láká vás?

1. "MInd the gap", to jsme se fakt řehtaly. Maj tam mezeru ještě menší než pražský metro, ale 40x si to připomínaj :D

1. Asi jsou Londýňani nepozozní, a neustále tam někdo padá, jinak si to nedokážu představit. Když jsme dojížděli na okraj zóny 2, kde byla nadzemka, tak tam to byl trošku větší schodek, ale asi by mi došlo se podívat pod nohy i bez toho hlášení :D

2. Taky jsme si z toho dělali pak v Praze srandu :) mám i magnetku s Mind the Gap :)

2. Drahoušku, báječně jsi to sepsala!! Díky za úžasné tři dny!! A zjistila jsem, že ta vichřice dostala jméno Barney :D

1. No fakt, málem nás smetl Barney! :D No jo, prostě jsme si vybraly skvělý čas na cestování, úterý odpoledne/večer to vrcholilo :D

3. Tak už je mi jasné, proč jste nenarazily na Sephoru, když se loudáte po památkách! :P ... Ne, sranda, muselo to být boží, v Londýně jsem nikdy nebyla, takže příště jedu s vámi a bez pár zádrhelů by to přece nebyl pořádný výlet! Teším se na pokračovaní! ;)

1. No jo, abych pravdu řekla, tak jsme ji na mapě neměly, a spoléhaly na to, že ji prostě v centru potkáme, vždyť v Praze jsou na každém rohu. Jee, tak jasně, že tě příště bereme do batůžku s sebou! ;-)

4. Odpovědi
    1. Určitě jeď, Londýn stojí za vidění! ;-)

5. Závist :) Londýn miluju. Byla jsem tam dvakrát a ráda bych se tam ještě podívala :)

1. Já taky, klidně bych se tam jednoho krásného dne odstěhovala ;-)

6. Úžasný, úžasný, úžasný! (nemám pro Londýn jiná slova)
    Už se se nemůžu dočkat až mi o tom v sobotu povyprávíš osobně nad dobrým šálkem kávy!

Btw, o Sky Garden jsem slyšela, že je tam fakt dokonalý výhled - příště ho taky neopomenu ;-)

C.

1. Ten výhled na ze Sky Garden je úžasný! Až se tam zase pojedeš podívat, určitě tam zajdi (je to zdarma, jen se musíš rezervovat dopředu ;-) )

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥