čtvrtek 3. září 2015

Dovolenka ve Slovenském ráji a na Skok v Tatrách | Claire výletuje

Po minulém článku (jaký byl můj červenec), jsem dostala chuť se s vámi podělit i to, jak jsem prochodila Slovenský ráj, a jeden den zaskočila do Vysokých Tater.

V úvodu bych ráda upozornila, že vysněná dovolená je pro mě aktivní dovolená. A je mi docela jedno, jestli jsou to Beskydy, Tatry nebo Alpy. Protože jsem kancelářská krysa, tak si v práci odpočinu fyzicky, a potřebuji nahromaděnou energii někam udat. A chodící dovolená je značka ideál!
Krásný plecháček u studánky v Tatrách
Na Slovensko jsem vyrazila s rodinkou (po xx letech) autem, a cesta nám trvala zhruba 4 hodinky (z Ostravy do Smižan), s nějakou tou přestávkou (nemluvím o tom, že jsem ráno zdržovala panikou, že jsem ztratila všechny vyměněné Eura, pak jsem to poslouchala půlku cesty). Na místo ubytování jsme dorazili dopoledne, a tak jsme měli ještě čas na to, abychom vyrazili do terénu.

První okruh Slovenským rájem byl kratší, ale byli jsme na úžasné vyhlídce, odkud jsme viděli Tatry, a pár horolezců šplhajících po příkré stěně. Palec nahoru pro tyhle chlapíky, asi bych se bála.


Druhý den jsme vyrazili do Tater, které sousedí se Slovenským rájem (cca 40km), auto nechali zaparkované na Štrbském Plese, odkud jsme vyrazili na Bystré sedlo okolo vodopádu Skok a obešli tak Solisko, což je turistický cíl "méně chodících" lidí, protože tam vede lanovka, a tak si můžete nějaké ty kroky ušetřit. Bohudík nám vyšlo počasí, takže nás nepotkala bouřka, a pršelo snad jen 45 minut, a to v nenáročných úsecích, kde nebylo třeba balancovat na kluzkých kamenech, či se přitahovat po řetězech.



Třetí den nás čekala túra Slovenským rájem, konkrétně trasou Stará Belá. I přes to, že ten den docela usilovně pršelo bylo na této trase spoustu lidí, a my tak stáli fronty na žebříky a lávky. To, že tahle trasa je nejoblíbenější jsme se dozvěděli až později, a byli rádi za to, že jsme tam nešli za pěkného počasí. Protože už nohy byly trochu unavené, a počasí nebylo horké, vyrazili jsme k večeru odpočinout nohy do termálních lázní ve Vrbovci - kde mají sirovodíkovou vodu. Pro citlivé žaludky to asi nebude, je to docela síla. Ovšem člověk si po pár minutách zvykne, a už mu to ani nevadí :-)

Den čtvrtý nám měl přinést nejdelší a nejnáročnější trasu ráje, a to stezku Velký Sokol. Upřímně řečeno, je možné, že nejdelší byla, ale i přes to to nebylo nic náročného.


Poslední den už byl den odjezdový, a i když jsme měli v plánu projít zajímavou trasu Údolím Hornádu (kde asi 14 dní zpátky spadl záchranářský vrtulník), nakonec jsme zvolili kratší trasu protože jsme už byli celkem unaveni, a okolo 11h na cestu zpátky.


Pokud máte rádi aktivnější dovolené, Slovenský ráj doporučuji, je to nádherná podívaná (a věřím, že když je více vody, musí to být ještě hezčí). Je v tom kapka adrenalinu, když šplháte po žebřících a kluzkých kládách nebo našlapujete pár metrů na kovové schůdky držíce se řetězů. Myslím, že většinu procházek po ráji lze absolvovat i bez fyzické kondice.

Oproti tomu ve Vysokých Tatrách to už nějakou fyzičku chce, jelikož túry jsou náročnější a nebezpečnější, a určitě to nebude lahůdka pro někoho, kdo nemá rád výšky (což vlastně platí i pro Slovenský ráj, protože ty žebříky závratě způsobují taky).

Mě více zaujaly Tatry, kde hory dýchají svou majestátností, člověk si připadá jako v jiném světě, ale i Slovenský ráj má něco do sebe :-)

A co vy, kde jste letos byly na dovolené? Máte rády akční dovolené nebo raději komfort a klídek na pláži?  


11 komentářů:

  1. Nadherne! Fotky jsou krasne. Muselo to byt super. Ja bych to nezvladla, ale libilo by se mi tam.
    O vikendu jsme byli na Slovensku jen na skok. Nejradeji bych tam byla dele a uzila si to jako ty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale Marťo, zvládla by jsi to, minimálně ten Slovenský ráj by se Ti hodně líbil :-) A kdepak jsi byla na Slovensku? ;-)

      Vymazat
  2. Já mám ráda akční dovolené, válet se nikam nejezdím. Protože nejsem schopná zorganizovat si dovolenku sama, tak si kupuju poznávací zájezdy. Letos jsem byla v Itálii v Toskánku a ve Francii v Provence a francouzském krasu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a mám moc ráda, cestovatelské články, klidně bych byla i za víc fotek, máš je moc pěkné. :)

      Vymazat
    2. Jee Toskánsko a Provence, tam plánuji taky vyjet, to muselo být supr! A děkuji za pochvalu, příště třeba přidám další fotky ;-)

      Vymazat
  3. Nádhera! Ty vodopády jsou dechberoucí! Také mám už delší čas v plánu naše sousedy navštívit, ale vždy když něco plánuju, tak se něco pos... :D Ale tak třeba do budoucna, díky za inspiraci. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co! Jednou se to určitě povede, přece jenom je to kousek, a není nic jednoduššího než vypadnout třeba na prodloužený víkend ;-)

      Vymazat
  4. Claire! To jsou skvělý fotky!
    Chodící dovolená je pro mne taky jasná volba :) kor když to můžu spojit s vyřáděním psa i muže :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, ty to máš 3v1 :D Děkuji, fotečky se povedly, páč bylo supr počasí ;-)

      Vymazat
  5. Krásné fotky. Na úplně akční dovolené sice nejsem, ale ani nemám ráda ty jen čistě válecí. Chce to pěkně vyvážit, někam vyrazit, další den odpočívat, a tak... :)
    Na slovenské hory bych se podívala ráda, ovšem se svou závratí si nejsem úplně jistá... :))

    OdpovědětVymazat
  6. Čéče, ani bych neřekla, že Slovensko může bejt tak pěkný (omlouvám se slovenským bratiam a části slovenské rodiny, ale pro mě je Slovensko zaškatulkovaný jako děsně nudná země)! A řetězový zábradlí? V žádným případě!! :)))

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥