sobota 18. července 2015

Francouzova verze No Poo, stojí to za to?

Jak už jistě všichni víte, zhruba před měsícem Yves Rocher na trh uvedl jejich první nepěnivý šampón, který neobsahuje sulfáty, silikony, parabeny a podobné mňamky. No prostě to vypadalo, že se konečně dal na přírodní dráhu, tak jak o sobě všude vyhlašuje.

Na novinku jsem se těšila jak malá, a šla zkouknout obchůdek YR ještě před datem, kdy se měl objevit. A on tam byl! Hned jsem se nadšeně pustila do testování, a šampónování hřívy bez pěny. Očekávala jsem od něj to, že mi umyje dobře vlasy a nebudu muset použít kondicionér.

Omluvte fotku rozpoužívaného produktu, šotek řádil a někde se mi zatoulaly fotky plného balení
Konzistence šampónu je přesně taková, jak jsem si představovala. Bílá hmota, pastovitého typu, připomínající vlasový kondicionér nebo masku. Vůně je jemná, trošku květinová, trošku "čistá", žádný odvaz. Za 99,- máte 200ml tubu, což je docela dobrá cena na šampón bez silikonů a sulfátů.



A teď už k samotnému mytí. Dle návodu se má na šampón vmasírovat do vlasů a důkladně smýt. To by nebyl až takový problém. Po spoustě pokusů to vypadalo docela nadějně, vlasy umyl, relativně dobře, kondicionér třeba nebyl. První den byly vlasy jakž takž ve formě, druhý den už to bylo horší. Ale nic, co by se nedalo drdolem nebo suchým šampónem zamaskovat.

Tak jsem vymývala déle a déle ale pořád jsem se nemohla zbavit silikonového pocitu při vymývání. Po několika pokusech o spřátelení se, jsem to vzdala, vlasy totiž začaly plihnout i první den po umytí, a to šampónům netoleruji. Jedno se mu musí nechat, nedráždí pokožku hlavy ani trochu!


Ve složené na prvních místech hned po vodě najdeme zástup alkoholiků, lauryl glucoside, což je cukerný tenzid, který je běžně v přírodním kosmetice používaný, a v tomto případě je hlavní mycí složkou. Za ním behentrimonium chloride, který bude mít za vinu to, že mi vlasy po něm plihnou, jedná se o "usnadňovač" rozčesávání, a normálně je používán v kondicionérech, takže možná v menší koncentraci by tam byl fajn.

Možná by tenhle šampón vyhovoval lidem, kteří mají zničené vlasy, a potřebují je dostat do kupy, kdo ví. Určitě to ale není pro vlasy s vyšším sklonem k maštění. Nakonec bych ráda vyzdvihla, že se s ním perfektně holí nohy!

Hodnocení: 4/10

Zkoušely jste novinku bez pěny od Rochera? Nebo nějaké jiné no poo metody? Sem se zkušenostmi, tohle téma mě zajímá!

22 komentářů:

  1. Z no poo metod jsem zkoušela klasickou sodu s octem a lávovou zem. Zatímco to první mi vyhovovalo, ale chyběla mi vůně šamponu, tak jsem u toho moc dlouho nevydržela, lávovka mi na hlavě vyrobila nerozčesatelnou koudel. Ještě jsem vlastně zkoušela shikakai, to je velice příjemné, ale na dlouhodobé používání dost drahé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soda s octem se mi taky docela osvědčila, ale moc mě to nebaví, což je škoda, účinky docela dobrý. Možná se k tomu ještě někdy vrátím. A díky za upozornění, aspoň vím, čemu se vyhnout ;-)

      Vymazat
  2. Jeden muj kamarad pouziva na mastne vlasy zitnou mouku a je spokojeny, ze vydrzel a vlasy se mu uz tolik nemasti. Ja zustavam u Henne color.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žitnou mouku? Teda, tak o tom jsem ještě neslyšela! Henne color jsem ještě nezkoušela, mrknu po tom ;-)

      Vymazat
  3. Práve som si ním umyla vlasy! :))) Tak uvidím, čo to urobí po niekoľkých dňoch a niekoľkých umytiach. V najhoršom tu mám stále prášky od Khadí - Shikakai, Amla a Rheeta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty khadí prášky mě lákají, jen se jich trošku bojím, abych z vlasů neměla suchou slámu :D Tak snad ti sedne lépe než mě! ;-)

      Vymazat
  4. Fajn, vím, že to nechci! Uplácnuté vlasy mi dokážou pěkně zkazit den.. díky, že jsem ušetřila, protože jsem ho chtěla zkusit.. :o)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak uvidíme, co to udělá s vlasama tobě, je škoda to vyplýtvat na nohy :D

      Vymazat
  5. Já bych jedno balení nepěnivýho šamponu na svoje vlasy měla asi tak na jedno použití a než bych ho všude nanesla a vmasírovala, byla by noc :)) Takže ráda zůstanu u pěnivýho "nezdravýho" šamponu, páč jsem líná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D To naprosto chápu, s tvojí hřívou bych se asi taky nepouštěla do větších experimentů :D

      Vymazat
  6. Ten by možná byl pro mě. Vlasy mám zničené. Teď budu zkoušet No poo od Havlíkovy apotéky, tak jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná by ti pomohl, na zničené vlasy by mohl být fajn :-) Těším se na recenzi Havlíkova No poo ;-)

      Vymazat
  7. Já nevím proč, ale vůbec mě tyhle tyhle šampony nelákají. Za to v poslední době ujíždím na tuhých šamponech :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuhé šampóny mám taky ráda, zrovna jsem měla nějaký heřmánkový, který se nejdříve tvářil všelijak, ale nakonec jsem ho málem oplakala, když mi došel!

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. To je fakt, ale třeba lidem se poškozenými vlasy by pomoct mohl ;-)

      Vymazat
  9. Odhliadnuc od toho, že túto značku vôbec nepoužívam, asi by som váhala nad no poo šampónom s takouto konzistenciou. Bála by som sa toho mastného a "silikónového" efektu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se právě sem tam nechám nachytat, takže jsem do něj šla, každopádně to bylo zklamání :D

      Vymazat
  10. Já si ho taky hned koupila a mám stejné výsledky jako ty. Prostě zplihlotina. Takže to dělám tak, že si vlasy nejprve umyju tímto šamponem a pak si je ještě jednou umyju dalším šamponem. Ať ta koupě nepřijde vniveč. Možná ho začnu používat na holení :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš to, to mě nenapadlo :D Já jsem ho zkoušela použít ještě jako kondicionér, fakt jen trošku, a taky to nepomohlo. Naštěstí se ho dobrá duše Enka ujala a teď ho testuje ona ;)

      Vymazat
  11. chcela som ho vyskúšať a to veľmi, ale po tomto asi nie :/ nechápem čítala som naň pozitívne recenzie
    giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem teda na pozitivní recenze ještě nenarazila, spíše na neutrální. Je to škoda, doufala jsem, že bude fajn ;-)

      Vymazat

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥