čtvrtek 16. dubna 2015

Prý balzám na nervy - Meruňkový olej od Manufaktury

Zase olej! Ale vítr ho zavál do mojí koupelny čirou náhodou, přísahám! Olej jsem dostala darem od kamarádky, společně s meruňkovým krémem na ruce, z dílny Manufaktury. 

Meruňkový olej je vychvalovaný díky obsahu nenasycených mastných kyselin, vitamínu A a E, a měl by se dobře vstřebávat do pokožky. Je vhodný pro použití po opalování (což sice zrovna já nevyužiju, a už vůbec ne v tuhle roční dobu), posiluje nervový systém (kdo tohle nepotřebuje?), imunitu, chrání oči před vyzařováním monitoru, a dokonce by měl být účinný při léčbě rakoviny. Některých účinků samozřejmě docílíte vnitřním užíváním meruňkového oleje.


Hrozně ráda bych napsala, že olej krásně meruňkově voní, ale ne - všechny ty zázračné účinky jsou totiž způsobeny díky lisování z meruňkových jadérek.

Nejdříve mi tak nějak nebylo jasné, co bych s tímto olejem mohla dělat. Podle různých recenzích na internetu jsem se dozvěděla, že je fajn na masáže obličeje, třeba jako součást večerního olejování. To ovšem nebyl úplně tak dobrý nápad, protože můj smíšený obličej reagoval pupenci, které se při používání jakéhokoliv jiného oleje neobjevovaly (ano, vypadá to, že pleť přestala trojčit a chce být smíšená). A tak olej ležel chvíli ladem.

Za nějaký čas se mi ho zželelo, a já mu dala druhou šanci - tentokrát si zahrál na odličovací olej. A světe div se, funguje! Pokud jste zvyklí na odličování pomocí hydrofilních olejů, meruňkový olej může být příjemnou změnou v rutině. Mě se osvědčil navlhčený tampón, pár kapek oleje, přidržet na oku a všechno jde dolů. Plus nějaké to dočištění tonikem.

Při odličování už mi na obličeji nedělá neplechu, a docela si rozumíme. "Vlčí mlhu" po něm nevidím (ale to snad po žádném odličovacím oleji) a nevysušuje místa, které u mě nově trpí na vysušování (zdravím meziobočí!).

Prubla jsem ho taky jako přísadu v DIY peelingu, ale bylo mi ho líto, on ten olivový vyjde levněji :-)

Těžko čitelné složení, opsáno níže

Složení: Prunus Armeniaca Kernel Oil (olej z meruňkových jader), Tocopherol mixed (vitamín E), Beta-sitosterol (antioxidant vyskytující se např. v ovoci), Squalene (přírodní "silikon")

Olejíček dodělávám, a vzhledem k tomu, že Manufakturácký stojí okolo 259,- neplánuji si jej koupit znovu, prostě potřebuji testovat oleje další. Možná se k němu časem vrátím a vyzkouším další jeho zázračné účinky, to je ve hvězdách :-)

Znáte meruňkový olej? K čemu ho používáte? Nebo nějaký jiný čistý olej, který bych neměla minout?  


4 komentáře:

  1. Já nevím... já mám ze všech olejů asi nejradši kokosák, protože se s ním dobře čistí zuby... ale to tě asi nijak zásadně neobohatí, že? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, že obohatíš! Já mám těch olejů v merku tolik, že na ty skutečně dobré skoro zapomínám :-) Díky za připomenutí, musím dokopit kokosák :-) Ale máme spolu složitý vztah, ráda ho používám na jídlo, takže mi moc pro kosmetické účely nezbyde :D

      Vymazat
  2. Znám :) a používám ho převážně na vaření kosmetiky do tělových másel a balzámků na rty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do balzámků na rty jsem ho taky zkoušela, a dobrý :-) Teda, ty se pouštíš do takového velkého vaření? Palec hore ;-)

      Vymazat

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥