pondělí 9. března 2015

Blog vs lifestyle magazin

Kde jsou ty časy, kdy jsem hltala příběhy v Bravo Girl, a každé číslo časopisu Top Dívka potají četla pod lavicí? A co ten pocit, když překecáte mamku, ať  vám koupí Cosmo Girl, samozřejmě s nějakou trendy tetovačkou nebo lepidlem na rty, a vy jste ve škole za hvězdu? Dneska už bohužel takové nadšení z bravíčka nesdílím, ale jak jsem na tom s lifestyle magazíny a blogy?

[zdroj] 

Dostupnost:
Blog: Dostupný kdekoliv, pokud máte internet v telefonu (což má dneska už každý páťák), můžete si blogy přečíst kdekoliv. Protože chytrý telefon už má dneska taky skoro každý, případně tablet nebo notebook, kde se blogy čtou o něco lépe. Mi teda ke štěstí úplně stačí telefon (a firemní data, hehe).

Časák: Dostupnost vlastně taky není špatná. Koupíte jej téměř kdekoliv, ať už v trafice nebo v obchoďáku. Jenže za to vyplácnete od 50 Kč výše (když nepočítám plesk pro ženy, ale to snad nikdo ani nečte, ne?). A pak, já mám problém s tím, že zapomínám. Takže si časopis koupím, a když si jej nestihnu přečíst ve dopravním prostředku a vybalím ho doma, už se nikdy nedostane zpátky do kabelky. A většinou na něj zapomenu.


Věrohodnost
Blog: Časem si najdete blogerky, u kterých cítíte upřímnost a víte, že se dokáže sprdnout i všemi oblíbený zázrak, a proto víte, že když je to dobré, tak nekecá.

Časák: Neznáte toho, kdo články píše (pokud teda nekamarádíte s Carrie, která do onoho plátku píše), a tak těžko víte, jestli je výrobek fakt supr, nebo jestli je to jen dobře skrytá reklama.


Sponzoring
Blog: Často omílané téma. Existuje na blogu a proč taky ne, pokud víte kam chodit, mohou být i sponzorované recenze fajn.  

Časák: Reklama na každé druhé stránce. Většinou reklama na nějaké mega drahé hodinky a kabelky, na které mají jen zlaté děti a normální populace může jen slintat a hledat na ebay fake, který se nejvíce podobá originálu (možná ze mě trošku mluví závist).

[zdroj]


Odbornost
Blog: Jsou tady kosmetičky, vizážistky, prodavačky z kosmetických obchůdků, chemičky. Každá k recenzím přistupuje jinak a já tuhle různorodost miluju. A pak tady jsou holky, které sice nejsou ani jedno z výše uvedených, ale když je kosmetika baví, můžou být články pořád zajímavé.

Časák: Redaktorky by měly být  odbornice aspoň na něco. A každá psát o tom, co zná. Ale kdo ví, jak to v redakci chodí, jeden nikdy neví. :-)
  
Četnost:
Blog: Články vycházejí často. A každý den je co číst!

Časák: Přelouskáte ho za 2 hoďky, a celý měsíc čekáte na další číslo, to je pech!
U mě vítězí blog. Časopisy si kupuju jednou za čas, když se chystám třeba na delší cestu. Většinou si vybírám podle dárku, protože jinak mám pocit, že obsahově je to všechno na jedno brdo. Možná, že jsem jen od té doby, co jsem objevila blogosféru moc vybíravá.

Fotky
Blog: Na některých blozích jsou super, a ráda se chodím kochat, na některých blozích to je horší (já jsem toho zářný případ).

Časák: Fotky jsou perfektně nasvícené a úžasně klišé, radost pohledět!


A co preferujete Vy? Máte nějaký časopis, na který nedáte dopustit?

19 komentářů:

  1. Klárí tak v tom se naprosto dokonale shodneme! Já si kupuju časáky už jen na cesty a někdy ho nepřečtu ani v tom vlaku, protože zvítězí mptrojka :-D...a doma už na něho zapomenu, zrovna jsem si koupila Elle na cestu před 14 dny a prolistovala jsem ji až včera kvůli obrázkům - číst to moc nemá smysl, leda nějaký rozhovor se zajímavou osobou :-) Ale zas mě tak po tom všem zírání do monitoru bolí oči, že si ráda listuju obrázkama nebo knížkou :-), takže asi stejně budu občas kupovat časáky, ale denně zírat do bloglovin a pinterestu :-D Krásný jarní týden!!! :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ráda koukám na ty fotky, přece jen inspirace klišé obrázků není nikdy dost ;-)) Já naštěstí problémy s očima (zatím, ťuk ťuk) nemám, a tak mi to nevadí :-) Navíc v práci můžu lehce přepnout okno s blogama, když si potřebuju dáchnout od práce :D Časák by byl moc nápadný :D

      Děkuji, Tobě taky krásný týden! :-*

      Vymazat
  2. Já jsem bohužel stále časákový ,ale i blogový maniak :D takže stále nestíhám přečíst vše co chci a do toho i miluji knihy, no kdy že to bude mít den víc jak 24h ?:D Ale samozřejmě mám raději blogy, jsou o dost lepší, přesně jak píšeš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A které časopisy můžeš doporučit Jani? Abych nemusela vybírat podle přílohy příště, ale třeba se i něco dočetla :D

      Vymazat
    2. No já toho kupuji mraky :D
      ale kvůli rozhovorům mám ráda OK magazín, Kvůli článkům o ženách a zajímavostech Marie Claire a celkově mám velmi ráda Marianne. Z alternativních miluji Pravý domácí časopis.

      Vymazat
  3. Přiznám se, že časopis jsem si nekoupila ani nepamatuju. Většinou mě nezaujmou. Pravdou je ale, že blogy čtu každý den, takže za mě určitě blogy blogy blogy :D bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky časáky nezaujmou, pokud nemají supr trupt přílohu Baru :D

      Vymazat
  4. Vacsinou citam blogy. Casopis kupujem vtedy, ked je v nom zaujimava priloha akoze "zadarmo" :-)
    /kaviareň/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje řeč, když to vypadá jako supr příloha (a ne, fakt nemyslím nějaký dove sprcháč), tak si jednou za xx týdnů ten časopis i koupím :-)

      Vymazat
  5. Já si časáky kupuju jen když vidím, že je tam nějaký fajn téma. Na střední jsem si předplácela JOY asi rok a půl, ale pak jsem náhodou objevila v jedný nový JOY článek stejnej jako v jedný JOY, kterou jsem měla schovanou a byla stará cca 4 roky, článek měl akorát proházený odstavce. A od tý doby jsem poměrně antičasopisová.
    Ale ráda si počtu třeba v Enigmě nebo Epoše :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, oni takhle restaurujou články jo? Já jsem měla kdysi předplacenou dietu, docela mě to bavilo, byly tam jídelníčky, a zajímavé osobnosti, a teďka když to vidím, tak se ty osobnosti pořád opakujou, a už mě to neba. Joo, enigma nebo epocha jsou dobré, ale to už není lifestylák, ale naučný časopis, ne? ;-)

      Vymazat
    2. Joo, já vím, ale měla jsem potřebu to zmínit k těm časopisům :D i když zas tak naučný to asi taky neni, bůhví, jestli je to pravda .)

      Vymazat
  6. časopisy kupuju už jen kvůli kosmetickým dárkům a ty mi stejně poslední dobou přijdou taky čím dál tím slabší, takže jsem poslední měla ani nepamatuju :D je to samá reklama a PR článek, navíc přesně jak píšeš - kabelku za 40 tis. si fakt nekoupím, takže ani žádná inspirace se nekoná (fejky nepodporuju) ... blogy jsou zdarma a vybírám si ty, u kterých vím, že má blogerka svůj názor, ať je jakýkoliv ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, taky nepodporuju fejky, raději budu mít kabelku z hmka za 500, než fejkovou chanelku za 150. Ano Liško, mluvíš mi z duše, mám ráda holky, které sprdnou i sponzorovaný článek ;-)

      Vymazat
  7. Myslím, že jsme na to byli všichni stejně. Když si vzpomenu jak jsem šetřila každou kačku abych si mohla každý týden koupit Bravíčko musím se smát:)

    Když se nad tím zamyslím tak ani nevím, kdy naposledy jsem si nějaký časopis koupila. Jediné, co s emi občas dostane do ruky je Esquire, který čte občas přítel:))

    Takže za mě jasně vedou blogy. Navíc je to hlavně o tom, že čím déle člověk blog navštěvuje, tak si k němu a k jeho majitelce vytváří vztah a i když dotyčného nezná osobně tak ej svým způsobem považuje za kamarádky!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, je to vtipné, teď když si uvědomím, jaké blbosti jsem si kupovala :D
      Teda, Esquire neznám :-) No já si v nedávné době koupila Marie Claire, protože tam měli fajnové brýle, a vyšly mě levněji v časopisu než v obchodě :D

      A jak říkáš, člověk si vytvoří k blogerovi vztah, a rád s ním sdílí své útrapy ze života, sleduje ho na sociálních sítích a podobě :-) Blogy mají budoucnost ;-)

      Vymazat
  8. Časopisy boli vždy moja vášeň a stále ich rada kupujem, ale je pravda, že omnoho menej a vlastne sa na ich nové čísla už tak neteším, ako to bolo kedysi. Dôvod, prečo si ich kupujem? Obrázky. Rada si ich vystrihujem a používam ako inšpiráciu (nemám doma tlačiareň, aby som si ich tlačila z netu...) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, obrázky jsou v časopisech super. I když člověk tu tiskárnu má, tak to nedosáhne takové kvality jak profesionálně vytištěná fotka z časopisu ;-)

      Vymazat
  9. Časopisy si kupuji často, jsem tak trochu maniak :-) Na čtení do vlaku třeba Blesk pro ženy, Ženu a život, párkrát i Marianne, když byl dobrý dárek (ta mě dost baví, ale je to dražší čtivo). Jinak odebírám food časopisy a i když podle nich nevařím, tak již už mám plnou skříň. Když mám chuť, po večerech si v nich listuju a uvažuju, co bych si mohla uvařit. Náš byt je plný časopisů a často musím polici třídit a nepotřebné časopisy dávat dál - buď do knihovny, nebo když není čas, tak vyhodit. Blogy ale čtu také, je to pro mě oddech po práci, už mám spoustu svých oblíbených a zaujmou mě i víc než nějaké časopisy. Prostě je tam ta zpětná reakce, můžu říct svůj názor na jednotlivé články, navíc témata jsou pestrá a každá blogerka je úplně jiná.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥