středa 7. ledna 2015

DIY tělový peeling

I pro největší nemehla, potvrzeno mou osobou!

Máte rádi pořádné tělové peelingy, které sedřou a hezky obrousí tělo? Třeba ty od Saloosu? Já teda jo. Jenže co se spotřeby týče, mohla bych kupovat každý druhý týden novou pixličku. Sice bych tím krásně podpořila ekonomiku, ale taky bych mohla brzo zbankrotovat. A tak jsem se rozhodla pro domácí výrobu podobného peelingu.

Co je všechno potřeba?
  • Cukr/Sůl 
  • Olej
Nepovinné:
  • Éterický olej
  • Koření, bylinky, kytky (třeba skořice, levandule)
Je jedno, jestli použijete cukr nebo sůl. Já jsem používala ze začátku cukr, protože mi doma tvrdl a nebylo mi líto ho vyplácat na tělo. Sůl je přece jen levnější a účel splní stejně. Co se týče oleje, bohatě stačí slunečnicový olej. V kosmetice je hojně používaný, a při mojí spotřebě ideální cenová kategorie.

Sypká část (vařečka dokonale vystihuje mé počiny v kosmetické kuchyni)
A éterický olej, který docela střídám. Jednou je to levandulový, jednou třeba tea tree a nebo nový oblíbenec mandarinkový. Teď na zimu jsem si udělala kombinaci mandarinkového éteráku se skořicí, no lahoda.

Pár kapek mandarinkového éteráku (kupováno na ekokoze)
Postup. Vsypte do mísy dávku obrušujícího materiálu. Pro lepší smíchání je fajn přihodit sypké ingredience (kytky, skořici, atd.). Máme? Promícháme, přidáme pár kapek éteráku, promícháme. A přidáváme olej. A to podle toho, jak to máte rádi. Někdo to rád řidší, já mám raději směs, která tolik neteče. Nadávkujeme do kelímků/skleniček/pixliček.

Konzistence, kterou mám ráda já
Výdrž tohoto peelingu je dlouhá. Neměla jsem možnost vyzkoušet dobu trvanlivosti déle než měsíc, jistojistě mi vždycky dříve dojde.



Tak co, dělá si někdo stejný peeling jako já? Nebo máte jiný recept? Jestli ano sem s ním, kdyby mě tohle přestalo bavit :-)

PS: Pokud jsem někde někomu ukradla nápad nebo recept, klidně mě upozorněte, pravděpodobně o tom nevím a tudíž to nebyl záměr. Nechala jsem se inspirovat složením Saloos peelingů.

EDIT: Už vím, odkud vítr vane, asi za to může spolubojovnice Enka, mrkejte TADY na její peelingový Vitacit, funny story :D

22 komentářů:

  1. Taky si dělám doma peeling z mořské soli. Většinou je to vždy levandule nebo levandule s tea tree. Občas, když se hodně nudím tak ho i obarvím přírodním barvivem z hroznů :) Podle mě se peeling vůbec nevyplatí kupovat. Sice ten od Saloos byl fakt dobrý, ale když se dá doma vytvořit levnější varianta, tak proč utrácet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Levandule je bájo, taky dělám :-) Kombinace Levandule s tea tree mě nenapadla, zkusím příště :-)

      Vymazat
  2. díky, tak to je super jednoduchý a vypadá skvěle :). Určitě ho zkusím, teď mám sice kupovaný nový peeling, ale až bude čas, tak stejně... jsem fakt zvědavá! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že joo, jsem říkala že na tom nic není :-) Tak pak dej vědět, jak se povedl a jak jsi spokojená ;-)

      Vymazat
  3. Super nápad, hned o víkendu zkusím. Jsem teď v šetřícím režimu, tak se tip hodí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že bodne, já mám pocit, že jsem v šetřícím režimu tak 80% roku :D

      Vymazat
  4. Přesně podobné si dělám i doma, jsou nejlepší a i nejlevnější :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou fakt super, než za skleničku vyvalit 150 a mít ji na 3 týdny :D

      Vymazat
  5. Připomněla si můj "Vitacit do sprchy", který mě trochu ožral :o))) evidentně se i taková jednoduchá věc dá pos.. pokazit.. jsem toho důkaz :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počkej počkej, je o tom zmínka na blogu? Mám pocit, že jsem něco takového četla, ale možná mě jen klame má paměť.

      Vymazat
    2. http://emeverydaylife.blogspot.cz/2014/04/vitacit-do-sprchy.html
      :D

      Vymazat
    3. Aaa díky sis, hned do článku přidávám odkaz, protože tohle bylo asi to, co mě jako první inspirovalo :-)

      Vymazat
  6. Tu je môj.:) Aktuálne som z neho nadšená..
    http://filozofiazenskejkrasy.blogspot.sk/search/label/DIY

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem dělala cukrovej peeling s citronovou trávou a kokosem k vánocům (nevím, jestli jsem ti říkala), tak taky plánuju "recept". Mám i pro sebe a vždycky mi to provoní celou koupelnu!
    No a mandoška a skořice? To zní úplně krásně zimně! :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že jsi mi to říkala. Já právě před Vánoci dokoupila mandarinkovou silici, a peeling byl jedním z mých diy dárků. Citrónová tráva a kokos zní skvěle, těším se na recept, a v létě přesedlám na tvou vůni ;-)

      Vymazat
  8. Míchám si peeling úplně stejně - cukr + libovolný olej a je vystaraný. :-) Myslím, že i když tam vrazím jiný olej než jen slunečnicový (aktuálně třeba meruňkový), pořád to vyjde levněji než kupované peelingy. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to vyjde levněji :-) Od jaké značky máš ten meruňkový olej?

      Vymazat
    2. Měla jsem Saloos, teď máme doma Solio. :-)

      Vymazat
    3. Super, díky za tip! Já teď jeden meruňokový doma mám, ale nezdá se mi dostatečně mastný pro můj zadek, tak vyzvídám :D

      Vymazat
  9. Aj ja si robím podobný píling, ale vždy len jednorazovo, ani mi nenapadlo jeho uskladnenie. Tvoj píling má nádhernú konzistenciu... takú mňamkovú :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥