pondělí 22. září 2014

Tiki Monoï Tamanu

Tiaré [zdroj]
O olejích Monoi jsem poprvé u Niccy. A oleje monoï mě okamžitě zaujaly. Občas se tyhle oleje vyskytují v blogosféře, ale opakování je matka moudrosti, tak to trochu shrneme.

Monoi - polynéský výraz pro vonný olej, který se vyrábí namáčení lístků tiaré do kokosového oleje. V Polynésii se využívá k hydrataci, masážím a jako parfemační olej pro tělo i vlasy. Oleje jsou tekuté, občas ale v lahvičce zatuhnou, tak je třeba je šetrně rozehřát (Já volila horkou vodu z kohoutku a stačí to).

Tamanu olej má uzdravující účinky na pokožku. Především na popálenou, ať už sluncem nebo horkou vodou (a taky kyselinami, to snad nikdo z nás nepotřebuje). Lze jej použít na opary, vyrážky či bodnutí hmyzem. [zdroj] Tento olej (jako jediný snad z nabídky Monoï), není tak aromatický, ale je vhodný spíše pro léčebné účely.

Trochu ztuhlý tamanu - joo obaly jsou boží
Já si tenhle olej oblíbila v různých směrech. Používala jsem jej převážně na tělo, a to po "opalování". Ne že bych se tohle léto nějakým stylem opalovala, ale když se mi stalo, že bych se zapomněla mazat v průběhu dne opalovákem (čirou náhodou, opalovák je v létě můj nejvíc nejlepší kámoš), a mou sněhurkovskou pokožku si lehce připekla, po koupeli jsem místo panthenolu nebo tělového mléka použila Tamanu olej, ráno jsem o připečených částech svého těla nevěděla. Díky bohu za tento vynález. Musím uznat, že tento olej má na mě lepší účinky než panthenol ( takový ten pěnový ve spreji), který mi po sluníčku neulevil tolik plus ještě hydratační účinky jako bonus. Pro lenochy jako jako jsem já, kteří nemají nervy na spoustu přípravků po slunění ideálka.

Doporučují jej i na vlasy, jako zábal. Nutno uznat, že v létě mé vlasy dostaly zabrat a protože v létě se nehennuji, tak nedostávají ani svou pravidelnou výživu z henny, prubla jsem to. A stálo to za to. Sice nesnáším, když musím čekat, než maska (zábal, cokoliv) zapůsobí, ale po použití byly vlasy hebké a vyživené (po dobu cca 3 týdnů, kdy jsem proces musela zopakovat.)
Kapánek opatlaný vzorek Tamanu 
Dále jsem měla možnost vyzkoušet koncentrovaný Tamanu olej. A protože jsem chtěly vyzkoušet, jak je to s jeho léčebnými účinky, používala jsem jej při výjimečných příležitostech. Jakože když se zadaří, a člověk se spálí o troubu (komu se to nestává tiše závidím, proto se kuchyně bojím!). To, že oleje jsou na popáleniny skvělé asi ví každý (mnohem lepší než ledování, a podobné - léta praxe...). Ovšem žádný super výsledek jsem nezpozorovala, oproti normálnímu hojení (s obyč olejem) nebo s Tamanu.

Hodlám si na zimu pořídit tenhle Vanilkový Monoï - na voňavé masáže nebo jen tak po koupeli, který je teď dokonce v akci za 219,-.


Znáte oleje Monoï? Lákají Vás? Co Vy a spáleniny od sluníčka, míváte nebo jste echt poctiví s mazáním?









13 komentářů:

  1. ještě jsem žádný neměla, ale lákají, lákají :) docela se mi líbí jasmín nebo pro začátek nějaká ta cestovní balení

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cestovní balení jsou podle mě ideální na vyzkoušení :-) A hlavně jsou tak ťuťuu :-)

      Vymazat
  2. O Monoi už jsem toho tolik slyšela.. A akce na vanilkový? To prostě potřebuju, sakra.. Balení jsou taky moc pěkná :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vanilkový potřebuješ, stejně jako já :D

      Vymazat
  3. S tamanu zkušenost nemám ,ale moc mě zaujal :)

    OdpovědětVymazat
  4. To je pro mě naprostá novinka :). A jo, lehce se spaluju jak na slunci, tak od trouby, varné desky, rychlovarné konvice, asi skoro všeho, tak bych ho určitě využila :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej v klubu, taky se spálím o co jde (i nejde) :-)

      Vymazat
  5. Jak já tyhle olejíčky zbožňuji!!, mám dva, kokosový a TIARE a na oba jsem na blogu již recenzi psala :). Jsou úžasné, voňavé a opravdu fungují! Jsou skvělé jak na vlasy, pleť, spálení apod. :)
    PS: ten jejich design miluji :).
    www.laleitr.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Jéé, a zrovna Tamanu jsem ještě nevyzkoušela, ale vypadá taky skvěle. :3 Zrovna dopotřebovávám všechny své Monoi olejíčky (jasmín, ylang ylang a original) a chystám se pak zase na nějaký další. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tohle je pro mě novinka. O těchto olejíčám slyším prvně, ale u jen kvůli té vanilce a těm účinkům na vlasy bych to prubla :) Já už nehenovala hodně dlouho a přemýšlím nad nějakou zdravou výživou :)

    OdpovědětVymazat
  8. Takovéto přírodní výrobky mám velmi ráda

    OdpovědětVymazat
  9. Ahojky! Já mám doma Monoi Tiki Tahiti a nemohu si ho vynachválit! Používám ho hlavně na vlasy - jednou za tři dny do vetřu do vlhkých vlasů a nechám působit cca 20 minut, poté o opláchnu (pozor!!! je třeba dávat velmi malé množství!) a smyji šampónem (červená řada Alverde). Pokud se nevypláchne i šamponem, vlasy po něm zůstávají mastné... Nikdy jsem neměla krásnější vlasy :) Jsou na pohled i dotek zdravé, hebké a voooooňavé :) Používám ho i místo denního i nočního krému na pleť a ta je po něm zářivá, jemná, svěží a po 10letech trápení s akné, kdy mi nic nezabíralo jsem našla konečně něco účinného (výsledky jsem viděla už první den, mizí po něm hezky zarudnutí). Stačí ho pár kapek ... Dnes jsem si objednala olej Tamanu, tak doufám, že taktéž nezklame :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥