úterý 1. dubna 2014

Proč si nenastěhovat chlapa do garsonky II.

Nikdy jsem nebyla zvyklá na cizí lidi ve svém bytě. Jakože nikdy žádný intr. Koleje. Spolubydlící. A tenhle přechod byl rychlý. Na můj vkus až moc.

A můj kamarád se u mě zabydlel rychle. Za odměnu mě sem tam pozval na kávu. A nebo na víno. Mezi lidmi jsem byla příčená a dokázala se s ním bavit jako člověk.

Příčetná jsem přestala být ve chvíli někdy po půl noci. Zaručeně se mi zdály sny o pustém ostrově, kde si užívám drinky z kokosů a plácám si hrady z písku. Rachocení v zámku. Sakra, na pustém ostrově jsem jen já a žádné dveře! Tvrdá realita mě probouzí ze snu. Facka z popelníku. Dokonce dvojitá. Ne jen, že můj milý spolubydlící přišel z hospody těžce nad ránem, ale přivedl s sebou i kamaráda. Prý že u nás spí. Počkat, jak U NÁS? Asi jsem se přeslechla, tenhle byt je MŮJ! Rozespalá se vykodrcám z postele, vytáhnu mu přistýlku a hodím po něm spacák. Spolubydla má jediné štěstí, že pro tohohle kamaráda mám slabost. Jinak bych ho vynesla v zubech dávno.
[zdroj]
Nějaké jistoty tohle spolu-bydlení ovšem má:

  • Když zapomenete koš s odpadky u dveří, a jedete na víkend pryč, můžete si být jisti že: tam buď zůstane ležet, než se vrátíte (ten lepší případ). Bude vyvrácený a budete sbírat svoje odpadky z chodby.
  • To neumyté nádobí na Vás taky počká.
  • Že ty trenky, které leží v rohu asi dva týdny tam pořád jsou, a pokud nevlastníte něco, čím by se daly zvednout a vyhodit, ještě chvíli si tam pobudou.
  • Že kouzlo Vašeho holčičího bytu je v nenávratnu.
  • Že pánské návštěvy nemáte kam vodit. I když jste se osamostatnili od rodičů. Peklo.
Abych si jen nestěžovala, občas to své výhody má:
  • Když jdete na drink, a otravuje Vás divný týpek (na mě jedou jen ti divní), můžete spolubydlu vydávat za přítele. (To se ovšem mění v nevýhodu v té době, když se snažíte sbalit někoho fakt super a spolubydla to nepochopí)
  • Že Vám spolubydla čas od času řekne, že Vám to sluší a nic za to nechce (je fakt, že to bydlení by mu za to mohlo stačit).
  • A chválí Vám nehty. A účes. A oblečení.
Co jsme se oba naučili za ten půlrok společného bytí?
On: Ví, že potřebuji aby minimálně dvě hodiny za týden zůstal déle v práci, abych se mohla uvolnit/oholit si nohy/zapálit si svíčky.
Já: Vím, že to zvednuté prkýnko na záchodě mě štve pořád stejně hodně (Až do té míry, že zezelenám)
On: Ví, že když si se mnou chce pokecat, musí si mě něčím uplatit.
Já: Že chlapa už si k sobě nenastěhuji, pokud ho nebudu milovat!!!(A i to si hooodně dobře rozmyslím)

... a jak že tahle story celá dopadla? Stěhování. Ne jeho, ale moje. Jednoduše jsem to vzdala a vypadla do jiného města (k tomu bych stejně dříve nebo později dospěla, abych to měla blíže do práce, tohle byl jen velký hnací impuls).

A co Vy, a Vaše zážitky se spolubydlícíma?




16 komentářů:

  1. To je fakt hrůza. Ale přiznám se, tohle bych si asi líbit nenechala. Asi jsi každopádně udělala dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem asi ten typ, co se raději stáhne, a ustoupí (což asi není úplně dobře ;) )

      Vymazat
  2. Clare, skvěle napsané, se vším musím souhlasit. Nasmála jsem se a zavzpomínala :-D ale řeknu ti, když jsem se musela na čas vrátit k našim, tak po společném spolubydlení se mi začalo brzy stýskat... Nejhorší je, že člověk si pak uvědomuje jen to fajn :-D (což je nevýhoda, protože pak do nového soužití jde zase s ideály, který jsou rozmetány v prvním týdnu) :-D
    S pozdravem Gleys

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zatím ve fázi, kdy si klidu užívám, a vzpomínám na ty věci, které mě vytáčely :D

      Vymazat
  3. Nikdy si k sobě žádnýho chlapa nenastěhuju, teda kromě toho osudového, nebo se možná i k tomu se přistěhuju já :D
    Ale tohle byly hodně zajímavý, vtipný a úžasný články! :)) Pobavila jsem se. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Domi, nikoho si k sobě nestěhuj! A díky za tu chválu :)

      Vymazat
  4. Je to vtipně napsané, četla jsem i první díl, ale jak píše An., tak tohle bych si tedy taky nenechala líbit. Připadalo by mi, že mě ten kamarád zneužívá. Jako že když mu dovolím 1 přespání týdně a on se tam nakvartýruje a ještě si bude vodit další kamarády... To si vůbec nedovedu představit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, chápu Vaše stanovisko, a máte určitě pravdu. Jenže jak se říká pro dobrotu na žebrotu, jsem prostě tele :D

      Vymazat
  5. Týýýýjo, proč jsi ho prostě nevykopla? Jako ano, kamarád, to je dobrá věc, ale i on by tě měl brát jako kamarádku a ne jako sponzora :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak říkám, jsem docela posera, ale spíše bych to viděla stylem: "Jsem dobrák, ale někde si postěžovat musím" :)

      Vymazat
  6. Já s nikým nechci bydlet. Nikdy. Dost dlouho jsem měla pokoj se sestrou a je to hrozné se pořád někomu přizpůsobovat a hledat kompromisy, asi jsem vlk samotář nebo jen sobecká.
    Měla jsi ho možná vykopnout, vím je to tvůj kamarád, ale co je moc to je příliš. Zajímalo by mě jestli ty trenky tam pořád leží :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky sdílela pokoj s bratrem, ale asi jsem po čase zapomněla jaké to je, mít vedle sebe někoho, kdo je nepořádný :D Ty trenky byly v gumových rukavicích odneseny do kontejneru, ble :D

      Vymazat
  7. Teda, klobouk dolů :) bych ho dřív nebo později asi "vykopala" kamarád nekamarád :)

    Hlavně, že to vedlo k lepším začátkům ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. K lepším začátkům to určitě vedlo, musím se na to dívat z té světlé stránky :) A hlavně jsem se zase poučila, co už příště nedělat!! :D

    OdpovědětVymazat
  9. Klárí tak nakonec to mělo happy end, uf to jsem si oddychla, někdy kdo uteče vyhraje (teda skoro vždycky !-)))...Hele opatrně s těma osudovýma, tam nebudeš mít takový nadhled a odstup...může to být mnohem horší :-)....věř ženské, co bydlí s chlapem kolik? 15 let....proč myslíš že zdrhám do aťasu !-)))....Néééé přeju Ti to nej nej ať najdeš super chlapa co po sobě uklízí a myje nádobí a...... i ten hnací impuls je někdy potřeba :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Páni, to zní vážně jako horor :D nevydržela bych, asi bych mu udělala peklo, že by zdrhal sám :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥