úterý 22. dubna 2014

Proč si (ne)barvit vlasy hennou?

Henna je prostě mega velká kopřiva (Fakt hodně velká, měří 2-6 metrů). Ta se vysuší a nadrtí. Z toho vznikne tohle přírodní barvivo, které tak hezky barví kůži a vlasy (Jo, po nabarvení hlavy se budete proklínat, proč jste si to čelo přece jen nenatřely mastným krémem).


Jak to probíhá?
Většina uživatelek se shodne na tom, že je to fakt průda. Si to představte. Jednou měsíčně si vyhradit dvě až tři hodiny na celý rituál. Zalít prášek horkou vodou a rozmíchat je v pohodě. Dále následuje nanášení, které není tak komfortní jako nanášení chemických barev. Chvíli se s tím budete prát, než odhadnete tu správnou konzistenci a taktiku. Dalším zdlouhavým úkonem je působení. Myslím si, že tohle je ta nejhorší část. Hodinu až dvě čekat než se to chytne (některé henny dokonce i déle). Jediná šance jak se na tyhle dvě hoďky zabavit je fakt úklid, který tak dlouho odkládáte. A na závěr ta nejšpinavější práce. Celá koupelna špinavá, zaprskaná, hnědozelené flíčky kam se podíváte.

Henna vlas "obalí" jemnou vrstvou, která dodává vlasům výživu a lesk. Chemická barva prostupuje skrz vlasy, a tím vysušuje a ničí vlas. I když už v dnešní době jsou barvy, které nejsou tolik agresivní, a po některých barvách dokonce vlasy vypadají zdravě a nesmrdí typickou chemkou. 

Proč si to dvakrát rozmyslet?
Protože pokud se Vám barva na vlasech líbit nebude, těžko s tím něco uděláte. Henna se nevymývá, takže budete čekat dlouho, než Vám vlasy odrostou a Vy získáte zpátky svůj přirozený odstín. A protože se na hennu nedoporučují používám chemické barvy. Mohly by s hennou udělat určitou chemickou reakci (dokonce by Vám vlasy mohly zezelenat - težko představitelné, ale občas se to prý stává).

Intenzitu barvy ovlivňuje dlouhodobé používání šampónů se silikony. Jelikož silikon vlasy taky obaluje, ale trochu jinou vrstvičkou, která neumožňuje henně přilnout k vlasu.

[zdroj]

Proč hennu přece jen používat?
Dělá vlasy hezčími a zdravějšími na pohled i na dotek. Já se po každém hennění nemůžu vynadívat na své vlasy, a hrozně ráda se v nich přehrabuju. Odstín, který na hlavě budete mít bude "přirozený", protože henna chytne někde více a někde méně popřípadě kousíček zapomenete a rozdíl je na světe (nemusíte se bát toho, že by jste vypadala jako zebra, to zas ne). 

Používáte hennu nebo zůstáváte u klasických barev? Nebo preferujete Váš přírodní odstín?



20 komentářů:

  1. Nikdy jsem ji nezkoušela..ale mám na ní smíšené názory:)

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych ji tak ráda používala.. proč jen nikdo nevypěstoval hennu, která by zesvětlovala myší šeď na blond? :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Enko, budeme muset udělat výpravu po pralese a objevit nějaké křoví, které tohle umí! ;)

      Vymazat
  3. Jsem to jednou zkoušela... byla to trága.. .nikdy víc :D (nebyla jsem schopná ani vychytat konzistenci :)) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze začátku to je fakt peklo, a kolikrát se mi stává, že to nevychytám ani po těch letech praxe (a pak to dohušťuju mletou kávou :D)

      Vymazat
    2. Týýýýjo, to ti pak krásně kávově voněj vlasy, žejo? :)

      Vymazat
    3. Trochu jo, ale spíše to přebije vůně henny :D

      Vymazat
  4. Používám už jenom hennu ;) jsem s ni spokojena, ta barva mi dělá radost, vůne sice nic moc, ale stoji to za to ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě ta vůně vůbec nevadí, ale můj kadeřník si na to stěžuje, takže se snažím henit se až po jeho návštěvě, abych mu nesmrděla :D

      Vymazat
  5. Kdybych si vlasy celý život nebarvila chemkou, šla bych na hennu hned. Myslím, že v tomto zničeném stavu na to kydnout ještě hennu tak mi vlasy nezezelenají, ale rovnou vypadají :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja som mala vlasy brutálne zničené, chemicky odfarbené na ryšavo a po 5 týždňovom odstupe som začala hennovať. Jediný problém ktorý som mala bol, že mi henna vôbec nechcela chytať a napokon chytil až tmavší odtieň:) Inak bolo všetko ok, žiadna zelená ani padanie.

      Vymazat
    2. Já jsem hennu taky použila na chemku, bohužel už si nepamatuju s jakým odstupem to bylo, ale naštěstí mi vlasy nezezelenaly, díky bohu za to!

      Vymazat
  6. Ja som začala opäť hennovať len nedávno a aj keď ešte nemám úplne vychytané kombinácie odtieňov, vždy sa mi farba pekne vymyje do želaného odtieňa, takže s tým vymývaním je to otázne. Mne sa vymýva:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda, tak to docela koukám, mě se nevymývá (jako možná lehoučce, ale ne tak, jako tomu bylo u chemických barev že by se na to nedalo koukat).

      Vymazat
  7. Tak pod tenhle článek bych se podepsala! :)
    Moc pěkně sepsané, taky se po hennění ve vlasech pořád přehrabuju a sahám do nich, protože jsou tak pěkné a hebké! :) Už bych se k chemickým barvám nevrátila! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Připadám si jak úchyl, a snažím se to dělat v soukromí tak, aby mě nikdo neviděl :D Občas se to nepovede a vypadám, jako bych laškovala (docela průda, když si to myslí 70 letý pán z tramvaje :D)

      Vymazat
  8. Ja si hennujem vlasy pravidelne, ale s tým, že sa nevymýva nesúhlasím, vymýva sa :) A to ako chytí, nezávisí len od používania silikónov ale aj od kvality vlasov, henny a niekedy aj od šťastia :D A naprvýkrát väčšinou ani nejak brutálne nechytí, najmä ak má človek tmavšie vlasy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě záleží na více faktorech. Ve spoustě článků se dá vyčíst i to, že pokud nemáš požadovaný pigment ve vlasech, nechytne barva kterou by sis přála, což mi přijde jako hodně velká duchařina :D

      Vymazat
  9. Používala jsem hennu asi tři roky, pak už mě ta barva ale nějak přestala bavit, šla jsem ke kadeřnici, ta mi dala takovou tmavší rezavou, spíš teda červenohnědou a všichni mi ji chválili, tak jsem tam zašla ještě asi třikrát, stačí mi to naštěstí zhruba tak jednou za dva měsíce, ne že by mi nebyl vidět odrost, ale není to až taková změna oproti mé přirozené barvě. Ale už mi ta henna nějak chybí, takže od příštího měsíce budeme zase kamarádky, mám teď doma egyptskou hennu lamda :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Hennu som ešte nikdy neskúšala, farbenie vlasov prakizujem tak raz prípadne dvakrát ročne a používam len Pallete šampón, hnedý odtieň. Farbenie hennou ma láka, pretože vraj pri dlhodobom farbení sú tie vlasy fakt lepšie, no ja čo si tie svoje vlasy zafarbím raz ročne by som asi na ten efekt čakala pridlho. Počula som však, že existuje aj zábal na vlasy z Henny, taká regenerácia alebo niečo také to by som skúsiť určite chcela.
    Bianka

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥