sobota 26. dubna 2014

Konec vatových tampónů ve Slezsku

O mořských houbičkách jsem se dočetla u Vivi a začaly mě velice zajímat. Koho by nerozčilovala neuvěřitelná spotřeba vatových tampónů. Samozřejmě já jsem zabržděná a stejně jako když si jdu do obchodu koupit olej, přijdu se vším možným jen ne s olejem, tak stejná situace se konala, když jsem si kupovala houbičku na čištění obličeje. Zašlo to až do takového stavu, že jsem ji dostala ve swapu s S.
Jde zakoupit například v Manufaktuře
Osvědčil se mi postup následující. Navlhčím obličej. Namočím houbičku, kápnu na ni trošku čistícího gelu/odličovače a houbička vytvoří dostatečné množství pěny (v případě odličovače asi nee, že jo), kterou omyji obličej. Posléze čistou houbičkou opláchnu čistící gel z pleti. Ještě jednou tento postup zopakuji, pokud byly oči silně nalíčené, a neodlíčilo se všechno. A na závěr jeden tampón na dočištění pleti tonikem nebo voňavou květinovou vodou.

Tím jsem ušetřila minimálně 3 vatové tampóny, za což mi příroda zajisté poděkuje. Mimo jiné houbička hezky prokrví pleť, to všichni po náročném dni potřebujeme. Slouží taky jako jemný peeling a hlavně, je hrozně měkoučká a příjemná na dotek (ala srstka chcete mě?). Jsem z ní nadšená, a mé odličování a večerní péče o pleť nabyla nových rozměrů. Dokonce jsme se spolu sžily natolik, že mi dělá kamarádku i při ranním čištění obličeje. 
Tahle maličká je má nová láska!
Docela jsem se obávala, jestli se nebude v houbičce usazovat špína, kterou z obličeje stáhnu. Prvním bodem, abychom se tomu vyvarovali bude to, aby byla po použití dobře vymáchaná a měla možnost uschnout na nějakém čistém místě (aby nezatuchla tak, jak to dokáží houbičky v kuchyňském dřezu, fuj!). A po menším průzkumu jsem taky objevila čistící sůl na houbičky, kterou mám v plánu také otestovat (až se samozřejmě dostanu k její koupi ...). Zatím ale občas nasypu obyčejnou sůl do nádoby s vodou, kde houbičku nechávám pár hodin (než si na ní vzpomenu) a nechám vysušit. 

Postihlo Vás taky houbičkové šílenství nebo zůstáváte u klasických tampónků?




23 komentářů:

  1. Já používám houbičky (takové ty placaté) při čištění pleti, ale už je mám v takovém stavu, že se asi stavím v manufaktuře a kouknu po téhle. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Také používám placaté houbičky, ale zatím jen na smývání masky. Tvoje houbička je rozhodně zajímavá :-) Dovedu si představit, že bych ji používala na odlíčení obličeje, ale očí asi nee - sice píšeš, že je jemná a tak, ale bála bych se vytahávání kůže kolem očí. Přeci jen už mi není 17, že :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě 17 taky není :D A to s vytaháním kůže kolem očí mě ani nenapadlo. Mám totiž pocit, že to je úplně stejný tlak jako při používání tampónků ;)

      Vymazat
    2. O.K. O.K. :-) Já jen, jak jsi psala, že houbičky fungují i jako jemný peeling atd., tak mi to k tomu očnímu okolí nějak neštymuje :-D

      Vymazat
    3. Máš pravdu, asi jsem to blbě napsala. Spíše taková jemná masááž ;) Kdysi jsem měla ty placaté drogérkové, a zdály se mi trošku hrubší než tahle ;)

      Vymazat
  3. Udělala jsi mi hroznou radost, nechtěla jsem houbičku objednávat z netu, takže fakt, že se dá sehnat v Manufaktuře mě vážně pořešil! :-)
    S tou rychlostí nakupování.. No to máme naprosto stejně.. :-D Ještě za měsíc určitě houbičku mít nebudu. :-D
    Když houbičku necháváš v té soli a potom se s ní jdeš zase odličit, nezůstává v ni sůl? Nepálí tě oči?
    P.S.: Až zjistíš, kde sehnat sůl na houbičky, dej vědět :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Je to hrůza, jsem zabržděná, až to není možné :D Hele, ta sůl na houbičky je tady a nepálí mě ta sůl v očích, když hubku dobře propláchnu ;)

      Vymazat
  4. fuha, ja neviem. Hubky u mna odjakživa predstavuju raj bakterii. Je mi jasne, že sa daju pekne očistiť a treba sa o ne starat, ale aj tak mi tampony pridu hygienickejšie. No neviem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi to záleží na každém člověku jestli na tohle má náturu :) Ale vyčetla jsem, že mořské houbičky (čili tyto) mají antibakteriální účinky, a dezinfekční účinky.

      Vymazat
  5. Škoda, že jsem tento článek nečetla před včerejší návštěvou Manufaktury :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nedá se svítit, asi tam budeš muset skočit znovu ;)

      Vymazat
  6. Já se pořád ne a ne s nimi s kamarádit :D ale už do toho fakt jdu a začnu taky s houbičkou na obličej :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, vůbec se jich neboj, neukosnou Tě ;)

      Vymazat
  7. Mně se ta moje mrcha rozpadla! Musím si koupit novou ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? To je potvora. Ta moje vypadá dobře, tak doufám, že to nezakřiknu ;)

      Vymazat
    2. A je to tady. Už ji mám na dvě půlky!

      Vymazat
  8. Houbičku mám už půl roku a nedám ji z ruky. Když jsem si ji pořídila byla docela velmi drsná. Říkám tak to asi nebude to pravé ořechové. Po čase ovšem začala měknout a teď je právě v tom nejlepším stavu. Zatím se mi nerozpadá a vypadá pořád stejně. Opravdu je to velké daleko lepší než tampony. Hodlám ji pořídit sestřičku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně byla ze začátku drsná? Mě tak teda akorát připadala na pohled, ale po namočení byla super soft ;)

      Vymazat
  9. Tak zrovna mořskou houbičku jsem taky nedávno začala používat. Dokonce na ni už mám sepsanou i recenzi. :D
    Je to super věc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem, super článek jsi sepsala (mnohem odborněji si popsala super čistící schopnosti houbičky, palec hore ;))

      Vymazat
  10. Objednáno! :D Už delší dobu jsem přemýšlela, že mám docela spotřebu tamponků, tohle vypadá jako skvělá věc. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem Tě namotivovala :))

      Vymazat

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥