pátek 7. března 2014

Prapodivní pasažéři

Protože hodně času trávím cestováním (rozuměj cestování z práce domů a opačně, za rodinkou a kamarády, nějaká ta služebka, nic honosného v tom není), jsem zvyklá na spoustu nástrah, které toto úskalí skýtá. 

Například. Jedu si žluťáskem do Práglu. Vedro jak na Sahaře, prý se rozbila klima a já jsem na tom tak špatně, že si cestou nedám ani sushi. Potím se v pouzdrovce a košili, z lodiček mi přetékají opuchlé nohy. Nemám odvahu si je vyzout, taky bych zbytek cestu mohla jít boso. Naproti v kupé sedí maminka a její roztomilí caparti - holčička a chlapeček. Po půl hodině jízdy se maminka rozhodne dětem odlehčit a zbytku osádky přitížit. Svleče své děti. Ne do kalhotek, ani plenek. Na Adama a Evu. V bussiness třídě docela prekérka myslím si.
[zdroj]

Na obdobné pracovní cestě si ruská rodinka objedná celý jídelní lístek a hoduje. Přitom hlasitě halekují, a to ani sluchátka na plné koule nepomáhají.

Taky si člověk zvykne na týpky, kteří v 6 ráno slimpou pivo a smrdí jak nádražní hospoda. 


A že si týpek ustele na Vašem rameni a řeže jak na cirkulárce.

Můj poslední zážitek byl ale silnější. Prázdný vlak, a nevinný dědula si sedne naproti Vám. Tipuju, že je o tři roky mladší jak čert. V klidu dopisuju maily, a vyřizuju zbylé pracovní resty. Začínají mě štípat oči. Co to ku*a? Vždyť je leden, alergie by měla ještě spát! Za chvíli oči začínají slzet a já vypadám jak po shlédnutí Titaniku. Chci to rozdýchat.
[zdroj]

Zhluboka se nadechnu a v tom to přijde. Puch jak ze slepičárny, šílený smrad, který je horší jak shnilé papriky. A přichází tlumený zvuk, jako když Vám vržou boty. Dědula nahodí poker face. Sakra, je nezdvořilé si odsednout na druhou stranu vagónu? Diplomaticky zvedám telefon a jdu volat vedle, ať ho jako neruším při jeho krasojízdě. Záchodky oproti tomu fakt voní!

A co Vy a Vaše zážitky z cestování a s lidmi?

10 komentářů:

  1. Joo ve vlaku se potká lidí :-D :-D Taky mám podobný zážitky.. :-D Často se stává, že si někdo ustele na mém rameni a nebo začne slopkat pivo, které následně vyleje všude kolem a odmítá otevřít okno, při výstupu z vlaku mám pocit, jako bych vypila basu piva :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je přesně ono. Nejlepší je, když se mu to pivo povede vylít i na tvoje šatstvo, vrr!

      Vymazat
  2. Já nesnáším neohleduplný matky! Vím, že mimčo jen tak neutěšíš, když brečí, chápu, že miminka žvatlaj a slintaj a to všechno okolo, jednou mě to snad taky čeká, ale před dvěma lety jsem jela v kupé s asi 17letou matkou, která měla na klíně ročního chlapečka, kterej nohou pořád zvedal vrzající výko od plechovýho koše. Asi hodinu v kuse se vagonem nesly plechový a vrzavý zvuky.. Maminka mu vůbec nic neřekla, ani se neposunula, aby tam chlapeček nedosáhnul. Měla jsem chuť mu tam tu nohu přivřít :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sadisto! :D Občas to je fakt o nervy, já vždy volím jako nejjednodušší řešení útěk ;)

      Vymazat
  3. Bože cítím s Tebou, ta poslední storka byla fakt nehustější (a nejhnusnější), eště že máme ty telefony a můžeme se vzdálit. Teda já moc necestuju, ale když jedu jednou za čas do Práglu vlakem, vždycky je nějaká storka - vždycky, si pak říkám, kurňa ty kupéčka lidi nějak stmelujou podivně - ale já o to většinou fakt nestojíííím.....no a to nejezdím byznysem, že !-))). Tak šťastnou cestu a hezký víkend !-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně je neuvěřitelné, jak to lidi spojuje. Já o to bohužel taky nestojím, když jezdím krátké trasy je to v poho, ale když má člověk místenku, no to by tě z toho piclo, fakt že jo!

      Vymazat
  4. Cítím s tebou ani nevíš jak moc. Tohle znám, ne že bych potkávala často ruské rodinky, ale podobnou paní co klidně svleče své děti jsem taky zažila (že by stejná), jednu taková co si vedle mě kojila, také silné kafe. Snad už další Tvé jízdy budou bez starých pánů, nahých dětí, rusů....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za přání hezkých cest :) Ha, já teda doufám, že to byla stejná, snad tady není v republice tolik matek, které nechávají ve vlacích lítat své potomky nahé.

      Vymazat
    2. Tak třeba na kojení nevidím nic špatnýho. Zvlášť ve vlaku typu České dráhy :) Není tam žádnej mateřskej koutek, kam by si maminka zalezla a jala se šmátrat dítěti v puse bradavkou a mimčo prostě nakrmit musíš :)

      Vymazat
    3. Na kojení nic spatného není (ale chápu, že to někomu může být nepříjemné - po shlédnutí seriálu Přátelé jsem pochopila, že to muži ve většině případů nenávidějí :D).

      Vymazat

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥