sobota 22. února 2014

All you need is red! - Essence

Můj názor na rtěnku Essence Longlasting může být lehce zkreslený. Jak už všichni ví, co se týče dekorativní kosmetiky, jsem lehce zabržděná. Trošku více možná. Další přiznání - je to má první reálná rtěnka. Před tím jsem ještě žádnou neměla. Jen tónovaný balzám na rty Hibiss Kiss od Crazy Rumours, o kterém ale zase někdy příště. Myslím, že u rtěnky není třeba testovat takovou dobu, abych si na ni udělala obrázek a jelikož ji mám už od začátku ledna, myslím, že času bylo až dost. 
All you need is red - 02

V prvé řadě bych Vám chtěla ujasnit, co si představuji, aby rtěnka uměla.

  • Pigmentace. Musí hezky krýt a mít pěknou barvu. Barva by měla být podobná barvě "tyčinky" i po nanesení na rty. 
  • Krytí - Ono to možná docela souvisí s bodem prvním. Rtěnka by měla rovnoměrně krýt, a nezalézat do vrásek. 
  • Výdrž - Bod docela zásadní. Rtěnka by měla držet na svém místě a ne abych ji našla slitou pod rtem (tak jak to třeba dělají lesky na rty, pff). 
  • Hydratace - Pokud je to jen trochu možné, měla by rtěnka být pro rty výživná. A když už ne výživná, neměla by alespoň vysušovat. A zvýrazňovat šupinky. 

To vše bylo k mému očekávání. Troufám si říct, že každá holka sní o rtěnce, která tohle umí. Jak se to povedlo téhle rtěnce?

  • Pigmentace je dle mě perfektní. Až na to, že pod zářivkama v obchodě jsem si myslela, že je více do cihlova, což by mi vyhovovalo. Nakonec se ukázalo, že to není úplně tak můj odstín, ale i tak se nebojím si ji na sebe napatlat. Od čeho jsou pravidla? Aby se porušovaly. A červená rtěnka dle mého názoru sluší každému, tady jde jen o odvahu. Krásnou červenou ovšem nevytvoříte hned první vrstvou, ale rty to chce přetřít vícekrát. V tomhle má u mě plný počet. 
  • Krytí - Kryje rovnoměrně, a do vrásek se neslévá - drží tam, kde ji napatlu
  • Výdrž - Jak rtěnka slibuje už z názvu, měla by vydržet dlooouho. Musím uznat, že vydrží. Přežije i nějaké to kafíčko, a lehkou sváču. Neobtiskává se mi na zuby, další body k plusu. (Výdrž jsem testovala na plese. Když jsem si asi 3x šla rtěnku přetřít běhěm hodiny 7 - 12, kolem 5 jsem utírala pořád docela slušnou vrstvu, a asi Vám nemusím vysvětlovat, že jsem celý večer/ráno  něco usrkávala).
  •  A tady nastává zlom. Hydratace bohužel tahle rtěnka moc nepobrala. Pokud si pod ní nedám balzám na rty, za půl hodinky rty pnou. Při použití balzámu (pro tyhle účely používám držáky od Figs and Rouge, které na to mají skvělou konzistenci), vydržím to do doby další aplikace rtěnky.

Zprava: 1x přetřeno, 2x přetřeno, 4x přetřeno

Pokud bych měla hodnotit obal - líbí se mi, přijde mi obyčejný a nepřeplácaný, a proužek uprostřed s barvou odstínu, která kupodivu sedí docela přesně :) Rtěnka nemá přehnaně umělou vůni je spíše neutrální, a ani nesmrdí jako rtěnky, kterýma jsem se jako malá holka potají patlala u babičky (taková ta kovová pachuť).

Co říct závěrem? Se rtěnkou jsem spokojená. Tečka. Už pokukuji po dalších odstínech:) Rozhodně bych doporučila pro začátečnice jako já, jelikož si v klidu otestujete odstíny a případně to, jestli Vám rtěnky vyhovují nebo jestli jste se pro ně nenarodily :)

PS: Poraďte mi nějakou přírodní super rtěnku, tohle byla jen zkouška, jestli jsem schopná rtěnku unosit :)

11 komentářů:

  1. přesně, na testování odstínů je super... já už mám pátou a některé odstíny jsou docela odvážné. pokukuju už po další, Wear berries myslím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No musím pořádně zkontrolovat, co tam vlastně v té drogérce mají :)

      Vymazat
  2. Já už loni běžela půlmaraton tak v tom letos evidim problemo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá skvěle! Červené rtěnky zbožňuju, ale od ESSENCE jsem ještě žádnou nezkoušela. :)

    http://noordinary-girl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. My dvě si můžeme podat ruce, co se dekorativky týče, taky jsem v tom pěkně zaostalá. Musím se přiznat, nemám doma žádnou rtěnku, nikdy jsem snad žádnou nepoužila. Pouze balzámuju, protože mám rty stále suché. A výrazných barev se bojím. :/
    Ale chystám se dát šanci stínům. :) Dělám si zálusk na nějaké paletky..:)
    A jinak Sabča ze Svět podle S. chválila rtěnku od Alverde a říkala že i dobře balzámuje. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že nejsme jediná zaostalá :D Stíny mě teď chytly, ty co jsem dostala od Sabči jsou parádní (colortattoo maybeline). Paletky mě uchvátily jen svými obaly, zatím jsem nedospěla do takového stavu, abych potřebovala 10 barev (ale vsadím se, že to brzo přijde).

      A na tu rtěnku od Alverde jsem koukala, jenže u nás jsou všechny v dezolátním stavu, a testery se vytratily do neznáma. Takže musím hledat :)

      Vymazat
  5. vyzerá pekne ale tá hydratácia sa mi nepáči. Neznášam pocit suchých pier :/
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, ale dá se přebalzámovat, takže to s ní jde vydržet nějakým způsobem :)

      Vymazat

Děkuji moc za příspěvek a těším se na Tvou další návštěvu! ♥